Ulrika 1500x1500__png

“Alla känner och tar ett otroligt kundansvar”

Ulrika Fischier har alltid jobbat inom vården och 1991 tog hon sin sjuksköterskeexamen i Uppsala. Hon har jobbat både på Uppsala kommun och Akademiska sjukhuset och fått vara med om skiftet från papper och penna till att börja jobba med datorer. Ulrika har de senaste tio åren jobbat administrativt och började hos oss på Svensk e-identitet i höstas för att vara med i ett digitaliseringsprojekt.

Kan du berätta lite om vad din roll innebär?
– Jag har en projektanställning här på Svensk e-identitet som innebär att jag är projekthandläggare i ett digitaliseringsprojekt. Min huvuduppgift är att samla in kunduppgifter. När de sedan är insamlade och korrekta så ska uppgifterna läggs in i vårt CRM-system. Jag är även delaktig i arbetet av det nya behörighetssystemet.

Kan du med din bakgrund inom vården se att de tjänster som svensk e-identitet erbjuder gör någon skillnad?
– Jag är ju van med SITHS-korten då jag jobbat med dem själv. Men jag har ju alltid bara varit en glad SITHS kort ägare som fått mitt kort och mina koder och sedan gjort mitt jobb. Det som har slagit mig nu är ju hur mycket administrativt jobb som ligger bakom. Jag har insett hur viktigt det måste vara för så många vårdgivare att få hjälp med dessa tjänster.

Om du skulle rekommendera Svensk E-identitet som arbetsplats vad skulle du lyfta fram då?
– När jag började här så kände jag mig rätt så vilsen i alla system och olika tjänster som svensk e-identitet erbjuder. Men jag är helt säker på att den dagen jag slutar så kommer jag inse hur otroligt mycket jag faktiskt lärt mig, vilket känns kul! All personal här på kontoret har ett otroligt engagemang för sitt jobb. Dom brinner för kunder och att organisationen ska fungera. Alla känner och tar ett otroligt kundansvar.