Vi har Teliakort och vill påbörja kortutbytet
Vi har Teliakort och vill påbörja kortutbytet
Om ni har två eller fler kort
Gå till vår e-tjänst ”Ändrade kundvillkor SITHS e-id” och fyll i uppgifter enligt nedan. Observera att firmatecknaren eller behörig att underteckna avtalsvillkor måste anges.
Uppgifter som ska lämnas i e-tjänsten:
- Antal Teliakort som ni har idag (ett eller flera)
- Företagsuppgifter
- Adress till det/de kortutlämningskontor som ni behöver för utlämning av SITHS e-id
- Personuppgifter för de som ska vara ID-administratörer
- Beställning av SITHS-kort för de som har Teliakort idag
Vid underskrift godkännes också uppdaterade Allmänna villkor, Personuppgiftsbiträdesavtal samt ny kostnadsbilaga.
Vad händer sen?
- Vi skickar utbildningslänken till de som angetts som ID-administratörer
- De önskade kortutlämningskontoren sätts upp i bakomliggande system
- Vi beställer korten till de som ska ha nya SITHS e-id kort. Observera att vi inte beställer några kort förrän vi ser att ID-administratörerna genomgått sin utbildning.
- Korten skickas till det kortutlämningskontor ni angett vid beställning. PIN-koderna skickas till användarens folkbokföringsadress. Normal leveranstid för kort och koder är 2-3 veckor efter beställning. Den kan bli längre under denna period då många ska byta sina kort.
- När vi beställt korten skickar vi en bekräftelse och instruktion till er för vad ni behöver göra när de första korten anländer.
Om ni endast har ETT kort
I skrivande stund kan vi erbjuda utlämning av kort på följande platser i landet
Med anledning av Coronautbrottet har etableringen av kortutlämningskontor över hela landet skjutits på framtiden. Vi jobbar dock på en alternativ lösning. Läs mer om den här.