Vi har Teliakort och vill påbörja kortutbytet

Vi har Teliakort och vill påbörja kortutbytet

Om ni har två eller fler kort

Gå till vår e-tjänst ”Ändrade kundvillkor SITHS e-id” och fyll i uppgifter enligt nedan. Observera att firmatecknaren eller behörig att underteckna avtalsvillkor måste anges.

Uppgifter som ska lämnas i e-tjänsten:

  • Antal Teliakort som ni har idag (ett eller flera)
  • Företagsuppgifter
  • Adress till det/de kortutlämningskontor som ni behöver för utlämning av SITHS e-id
  • Personuppgifter för de som ska vara ID-administratörer
  • Beställning av SITHS-kort för de som har Teliakort idag

Vid underskrift godkännes också uppdaterade Allmänna villkor, Personuppgiftsbiträdesavtal samt ny kostnadsbilaga.

Vad händer sen?

  1. Vi skickar utbildningslänken till de som angetts som ID-administratörer
  2. De önskade kortutlämningskontoren sätts upp i bakomliggande system
  3. Vi beställer korten till de som ska ha nya SITHS e-id kort. Observera att vi inte beställer några kort förrän vi ser att ID-administratörerna genomgått sin utbildning.
  4. Korten skickas till det kortutlämningskontor ni angett vid beställning. PIN-koderna skickas till användarens folkbokföringsadress. Normal leveranstid för kort och koder är 2-3 veckor efter beställning. Den kan bli längre under denna period då många ska byta sina kort.
  5. När vi beställt korten skickar vi en bekräftelse och instruktion till er för vad ni behöver göra när de första korten anländer.

Om ni endast har ETT kort

I skrivande stund kan vi erbjuda utlämning av kort på följande platser i landet

Med anledning av Coronautbrottet har etableringen av kortutlämningskontor över hela landet skjutits på framtiden. Vi jobbar dock på en alternativ lösning. Läs mer om den här.